Gmail'in Google'da 4. Sırada Çıkması.. (Google Mail)


Uzun süredir hatta bayağı bir uzun süredir gmail kullanıcısıyım, hotmail'in gereksiz ve sıkıcı arayüzü (bir zamanlar msn yüzünden mecburen kullanmıştık), yahoo mailin marjinalliği fakat bana biraz uzak kaçması mail.ru nun ise beni uzaktan yakından alakadar etmemesi nedeniyle bunları kullanmadım. Gmail, Google amcamızın çıkardığı bir mail uygulaması biliyoruz. Fakat bu uzun süreli gmail kullanıcı olma sürecimde bir kere bile PC - Windows'ta Chrome kullanırken arama satırına "mail" yazdığımda bir kere bile olsun mail.google.com veyahut gmail arama sonuçlarında ilk sırada direkt karşıma çıkmadı. Aynı şekilde şuanda Macintosh-Macbook'umda da aynı durum mevcut. Neden? Devamı var.. 
Google'da mail diye arama yapınca (buyrun buradan sizde yapın: Google'da ara: mail) karşımıza çıkan sonuç bu;

Abi bu nedir Allah aşkına? Bana kalsa bir rezillik. Google'da mail olarak arama yapıyorum, Google'ın kendi mail uygulaması sonuçlar içinde kayboluyor neredeyse bulamıyorum bile. 4. sırada. Hani biz o kadar google bizim blogumuzu ilk sıralarda çıkarsın google bizi nasıl ilk sıralarda çıkarır neler yapmalıyız seolar seo hocaları seo danışmanları seo şirketleri seo seo selo semiallahülimenhamideeeee (bkz: Cem Yılmaz Fundamentals, CMYLMZ) derken terzi kendi söküğünü mü dikemiyor? Hotmail'in Yahoo'nun ilk sırada çıkması ne demek? Neden böyle? Google kendi söküğünü dikemiyor mu, yoksa bu bir strateji mi? 

Aynı olayı bu konuyu araştırırken Microsoft'ta da yaşadım. Bildiğiniz üzere Bing de Microsoftun Arama Motoru. Fakat Bing'de de "mail diye arattığımızda (Buyrun aratın: Bing'de ara: mail) hotmail sonuçlarda hiç çıkmıyor?

Mail.ru yahoo mail latinmail google mail arama sonuçlarında hemen karşımıza çıkarken hotmail yok bile. Bunun sebebi nedir diye gerçekten çok merak ediyorum? 

Şirketlerin bilerek yaptığı bir strateji mi yoksa bir eksiklik mi?
Google mail neden ilk sırada çıkmıyor, hotmail neden sıralamada görünmüyor? Bunların cevaplarını istiyoruz tüm internet aleminin meraklıları olarak. :-)



Yorumlar

  1. Enteresan bir konuya barmah basmışsın. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle oldu, kaç zamandır bu konuyu dile getirecektim sonunda getirdim. Merak ediyorum açıkçası neden böyle olduğunu hala sağlam bi kaynak bulamadım. :)

      Sil
  2. Şey diyo olmasın bunlar "bakın bizde torpil yok, kendimize bile torpil yapmıyoruz" falan. :D :D

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Acılı Arabiata Soslu Penne Makarna Yapılışı Tarifi

Kullandığım En İyi Masaüstü Wallpaper - Duvar Kağıtları 2013

Haşhaşlı Börek -Çörek- Nasıl Yapılır? Tarifi Nedir?